Na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo 28. juna s početkom u 19.30 sati premijerno će biti izvedena spektakularna opera "Gallantry" kompozitora Douglasa Moora, uz pratnju Sarajevske filharmonije kojom će dirigovati maestro Bakir Samardžić, u režiji Aleksandra Nikolića, najavila je ta teatarska kuća.
Ovom premijerom, Opera Narodnog pozorišta Sarajevo zaokružuje trilogiju američkih kompozitora Gian Carla Menottija, Georgea Gershwina i Douglasa Moora.
U predstavi učestvuju članovi Opere i Baleta Narodnog pozorišta te Sarajevska filharmonija.
U operi „Gallantry“ uloge će ostvariti: Jana Cvetković/Amila Ravkić/Adelisa Saračević, Hana Salihović/Laura Kozlinger, Ermin Ašćerić, Erol Ramadanović/Tomislav Perić i član baletnog ansambla Ivan Salonski. Baletni ansambl čine: Jovana Milosavljević Lovrenović, Sabina Sokolović, Selma Štrbo, Nadža Pušilo/Marijana Marić, Til Čmančanin, Ivan Salonski, Bulat Gareev i Goran Staniškovski/Denis Zhuchenko.
- "Gallantry" je opera koja svjesno ulazi u jezik sapunice kako bi ga razoružala iznutra. U njenom jezgru je kritika jednog društvenog modela koji je ženama obećavao identitet kroz potrošnju, a zapravo ih pretvarao u potrošačice sopstvenih frustracija. Sapunice, proizvod sredine vijeka, bile su reklame sa radnjom. Snovi američkih domaćica o ljepoti, ljubavi i dostojanstvu bili su filtrirani kroz idealizovane junakinje koje su živjele tačno onako kako im reklame nalažu. U toj perverziji snova - gdje utjeha dolazi u obliku sapuna, voska i ruža, Gallantry nalazi svoj ironični ton. I upravo zato je opera: jer zna da podigne kič na pijedestal samo da bi ga oborila. Kada opera imitira sapunicu, a sapunica je već imitacija života, nastaje dvostruka refleksija. Gallantry koristi ovu dvostruku distancu da bi precizno secirala jedno doba: Ameriku 1950-ih, kada su žene bile zatvorene u domu, zatrpane poslovima i usmjerene ka nedostižnom idealu ženstvenosti. Televizija im je davala eskapizam, ali pod uslovom da ostanu taoci reklama. Savršena žena iz sapunice nije postojala, ali proizvodi koje je koristila - sapuni, voskovi, kreme - bili su stvarni. Ova opera nas poziva da slušamo, ali i da gledamo pažljivo: u svijetu u kojem je i ljubav samo reklama, šta ostaje autentično? - zapisao je reditelj Aleksandar Nikolić.
U okviru premijernog izvođenja opere „Gallantry“, bit će izvedena i opera buffa „Telefon“ kompozitora Gian Carla Menottija, u režiji Aleksandra Nikolića i uz pratnju Sarajevske filharmonije kojom će dirigovati maestro Bakir Samardžić te broadwayska jazz-opera „Blue Monday“ kompozitora Georgea Gershwina, u režiji Aleksandra Nikolića, uz pratnju Sarajevske filharmonije i pod Samardžićevom dirigentskom palicom.
U naslovnim ulogama u operi „Telefon“ bit će Aida Čorbadžić i Erol Ramadanović, uz igru članova baletnog ansambla Narodnog pozorišta Sarajevo. Scenografiju potpisuje Josip Lovrenović, kostimografiju Ata Omerbašić, a koreografiju Aleksandar Ilić.
U jazz-operi „Blue Monday“ uloge će ostvariti: Ileš Bečei, Melisa Hajrulahović - Tomić, Tomislav Perić, Siniša Markanović, Nedim Bašić, Adis Ismić, Željka Katavić Pilj, Dorijan Marić i članovi baletnog ansambla. Koreografkinja je Belma Čečo Bakrač, scenograf Josip Lovrenović, kostimografkinja Senka Ranosavljević, dizajner svijetla Moamer Šaković.
Prvo reprizno izvođenje je najavljeno za 30. juni u 19.30 sati.
Ulaznice za predstave u produkciji Narodnog pozorišta Sarajevo zainteresirani mogu kupiti online, putem zvanične web-stranice Narodnog pozorišta Sarajevo, platforme www.karter.ba ili direktno na blagajni pozorišta.
(FENA/au)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook