Riješio sve nedoumice

Smijemo li stati pored? Katica odgovorio na ključna pitanja građana o kamerama na stajalištima

Hronika27.05.25, 14:36h

Smijemo li stati pored? Katica odgovorio na ključna pitanja građana o kamerama na stajalištima
- Prethodnih dana primio sam veliki broj upita vezano za kamere na autobuskim stajalištima, kao i zastoje u registraciji vozila, pa ću iskoristiti ovu priliku da odgovorim na ona koja ste najviše postavljali - navodi Katica

 

 

Admir Katica, ministar unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo, oglasio se objavom na svom Facebook profilu te odgovorio na najčešća pitanja građana o kamerama postavljenim na autobuskim stajalištima u Sarajevu. 

 

Između ostalog, odgovorio na dva ključna pitanja koja su ostala nerazjašnjena vozačima, a to su - da li će na stajalištima biti dozvoljeno kratko zaustavljanje, kao i to da li će pored stajališta biti moguće primiti ili ispustiti putnike iz vozila.

 

Pored pitanja o kamerama na autobuskim stajalištima, Katica se osvrnuo i na zastoje u registraciji vozila.

 

Njegovu objavu prenosimo u cijelosti:

 

- Prethodnih dana primio sam veliki broj upita vezano za kamere na autobuskim stajalištima, kao i zastoje u registraciji vozila, pa ću iskoristiti ovu priliku da odgovorim na ona koja ste najviše postavljali:

 

1) Da li će na stajalištima biti dozvoljeno kratkotrajno zaustavljanje vozila (da vozilo primi/ispusti putnike i sl)?

 

Zakon osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH je veoma jasan i eksplicitan kada je riječ o ovome. Zakon jasno propisuje da je stajalište dio površine puta namijenjen za zaustavljanje autobusa, trolejbusa ili tramvaja radi ulaska i izlaska putnika i obilježeno je saobraćajnim znakom. Dakle, zaustavljanje drugih vozila na stajalištima nikada nije ni bilo dozvoljeno.

 

2) Da li moguće pored stajališta primiti/ispustiti putnike iz vozila?

 

U Zakonu osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini, u članu 73 i članu 74, eksplicitno je propisano gdje vozač ne smije da zaustavi ili parkira vozilo. Citirani zakon reguliše sva ovakva i slična pitanja, te molim sve da se još jednom upoznaju s njim, kako ne bi dolazilo do kršenja.

 

Ove kamere su sredstvo za efikasnije suzbijanje saobraćajnih prekršaja i mnogo ozbiljnijih posljedica koje mogu nastati ukoliko putnici iz vozila gradskog prevoza izlaze direktno na saobraćajnicu jer je stajalište zauzeto. Nadam se da će ove kamere doprinijeti i vraćanju saobraćajne kulture u glavnom gradu, kao i većoj sigurnosti u saobraćaju za sve učesnike.

 

3) Zbog prošlosedmičnih gužvi na šalterima registracije vozila u Novom Gradu, zašto MUP KS ne otvori poseban šalter za građane, a poseban za agencije?

 

U Novom Gradu imamo šest šaltera za registracije vozila! Naši uposlenici koordiniraju rad i građani ne čekaju u redovima, već se odmah primaju na jednom od šaltera. Svi ostali šalteri rade prijem zahtjeva agencija. Dakle, 80% šaltera za registracije radi sa agencijama.

 

4) Zašto ne zaposlimo više uposlenika na ovom referatu?

 

U posljednje dvije godine zaposlili smo ih deset za cijeli Kanton Sarajevo. I ne samo to. Izgradili smo novu infrastrukturu i nove šalter sale. Unutrašnjom organizacijom službi, ne možemo zapošljavati više radnika, niti opterećivati budžet.

 

5) Kritike na račun rada MUP-a KS....

 

Apsolutno su neopravdane bilo kakve kritike na naš način rada. A, znate li zašto? Zato što MUP Kantona Sarajevo JEDINI u odnosu na druge velike kantone u FBiH, zahtjeve za registracije vozila rješava ODMAH po prijemu. U drugim kantonima sa najvećim brojem stanovnika, pa i u drugom entitetu, zahtjeve predajete danas, a po registracije dolazite tek sutra, a negdje čak i za sedam dana. Zakonski rok za postupanje je 15 dana. Mi rješavamo ODMAH.

 

6) Šta je moguće rješenje?

 

MUP KS zaprima zahtjeve agencija i građana za registracije vozila u omjeru 80%: 20%. Gužve nastaju kada agent agencije donese više od 100 zahtjeva (prošle sedmice zabilježen slučaj od 180 zahtjeva). Pozivam agencije da ne gomilaju zahtjeve građana za registracije, nego da ih donose odmah po prijemu. Neće biti gužvi ako agencije budu dostavljale zahtjeve po principu „dan za dan“, ali ako čekaju da nagomilaju po 100 ili 150, 180 zahtjeva, upravo tako stvaraju gužve - napisao je Katica.

 

 

(DEPO PORTAL/au)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook