VIDEO/ Sve više nesreća

Stižu izmjene pravila za vožnju romobila: Zabrana osobama mlađim od 14 godina i oštre sankcije

Hronika10.11.24, 10:43h

Stižu izmjene pravila za vožnju romobila: Zabrana osobama mlađim od 14 godina i oštre sankcije
- Izmjene će prvo i osnovno uvesti romobil u zakon i moći ćemo ga sankcionisati kao i druge učesnike u saobraćaju - navodi Admir Gazić, policijski komesar MUP-a ZDK

 

 

Iako su već više od pet godina na bh. cestama, električni romobili još nisu uvedeni u zakon kao pojam. Izmjene zakona najavljene prije skoro pola godine, ali do sada ništa. Sve za posljedicu ima da niti postoje pravila upotrebe niti se njihova zloupoteba moze adekvatno sankcionisati, a nesreća je sve više. Učesnici većim dijelom maloljetnici, javlja BHRT.

 

Izmjene su najavljene, pravila korištenja predstavljena javnosti – moraju se kretati biciklističkom stazom ili pješačkom. Brzina vožnje se ograničava, kaciga uvodi i slično. Ali poznati bh. scenario: od najave do usvajanja zakona dug je put.

 

- Izmjene će prvo i osnovno uvesti romobil u zakon i moći ćemo ga sankcionisati kao i druge učesnike u saobraćaju. Prema onom koliko mi je poznato znači neće moći voziti romobil djeca ispod 14 godina, neće moći voziti romobil dva lica i neće moći biti na romobilu, sve to će uticati sigurno - govori za BHRT Admir Gazić, policijski komesar MUP-a ZDK.

 

- Uputili smo i 5-6 dopisa prema većim kako bi došlo do izmjene i da na adekvatan način mogli da sankcionišemo električne romobile. Ono što smo dogovorili primarno možemo mi uraditi a to je da policija opominje - kaže ministar unutrašnjih poslova ZDK Emir Vračo.

 

Što u praksi znači da su im ruke vezane – sve dok se izmjene ne nađu pred Vijećem ministara Bosne i Hercegovine, koji konačno trebaju staviti tačku na ovaj problem. Za to vrijeme samo u Kantonu Sarajevo ove godine zabilježena je 51 saobraćajna nezgodna u kojoj je učestvovao romobil, pet sa težim posljedicama.

 

- Problem nastaje u pravosudnim institucijama odnosno u tuzilaštvima i sudovima koji ne prepoznavajući ovu vrstu prevoznog sredstva u zakonu ne znaju kako to tretirati da li je to saobraćajna nezgoda ili je ugrožavanje života opasnim sredstvom - kaže Adis Imamović, stručnjak za saobraćaj.

 

Na kraju dok svaki pojedinac bude mogao tumačiti upotrebu ovih, u principu ekološki korisnih i brzih načina prevoza bez pravljenja gužve, i dok policija smije samo opominjati – svijest o upotrebi biće na građanima koji je nekada i nemaju.

 

 

(BHRT/DEPO PORTAL/au)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook