Osim zabave i dobrog fudbala koje će predstojeće Svjetsko prvenstvo donijeti prosječnom gledaocu, svjetski šampionat donijeće profit i privredi.
U prodavnicama se traži što veći ekran, kako bi slika bila što bolja. Cijene televizora su pale, a dio onih koji ne mogu na Svjetsko prvenstvo u fudbalu u Južnu Afriku kupuje nove TV aparate da bi osjetili bar dio atmosfere, prenosi RTS.
Najprodavaniji televizori koštaju od 40 do 50 hiljada dinara. Vodi se računa šta je sniženo.
- Za sada je prodaja televizora povećana za 50 odsto, mada očekujemo da što vrijeme bude odmicalo prodaja raste i više. Najviše idu televizori od 32 do 40 inča. Dosta se traže i veći za restorane. Za neke se traže i projektori - kaže vlasnik "Tehnomanije" Slobodan Šijan.
I ugostitelji očekuju dosta posla, jer mnogi praktikuju da utakmice gledaju u grupi.
Ugostitelj Nenad Nikolić očekuje da će prosječna potrošnja po gostu porasti od 30 do 50 odsto.
- To je nešto što je očekivano, s obzirom da će biti veći priliv stranih gostiju. Uostalom, već su razne ambasade rezervisale najbolje pozicije u našem restoranu.Tako da očekujemo goste iz Australije, Brazila, Njemačke.
Prodaja piva u Srbiji prošle godine smanjena je za 11 procenata upravo zahvaljujući sportu i ta industrija očekuje oporavak, bar dok prvenstvo traje.
- Pošto se ovdje radi o reprezentaciji mi očekujemo da će efekti biti jedan do dva odsto direktno, da će se odraziti na potrošnju, možda i bez obzira na ove vremenske uslove. A oni koji su direktno vezani sponzorskim ugovorima za reprezentaciju će izvući i veći benefit koji se kreće do nekih pet procenata - kaže direktor Poslovnog udruženja pivara Srbije Miodrag Maksimović.
Svaku utakmicu prvog dijela Svjetskog prvenstva u fudbalu 2006. u Srbiji je gledalo između dva i po i tri miliona ljudi. Udio u gledanosti od čak 31,5 odsto u junu te godine imao je prvi program RTS-a. To je mjesečni rekord koji nikada do tada nije ostvarila nijedna TV stanica od kako se elektronski mjeri gledanost u Srbiji.
Direktor "AGB Nilsen media risrč" Darko Broćić kaže da se može očekivati izuzetno visoka gledanost.
- S druge strane velika gledanost će sigurno izazvati veliku pažnju oglašivača i sigurno je da će ljudi koji prodaju određene vrste robe široke potrošnje koja je u nekoj vezi s fudbalom izazvati enormno povećanje prodaje.
(RTS, BLIN/DEPO)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook