SPOJ ZABAVE I PROFITA

Kako fudbal oporavlja privredu?

Arhiva03.06.10, 11:01h

Do početka Svjetskog prvenstva u fudbalu ostalo je nešto više od sedam dana. Osim zabave miliona ljudi širom planete, ovaj događaj donijeće korist privredi. Procjenjuje se da će najviše profitirati ugostitelji, prodavci tehničke robe, industrija piva i bezalkoholnih pića i oglašivači.

FudbalOsim zabave i dobrog fudbala koje će predstojeće Svjetsko prvenstvo donijeti prosječnom gledaocu, svjetski šampionat donijeće profit i privredi.
U prodavnicama se traži što veći ekran, kako bi slika bila što bolja. Cijene televizora su pale, a dio onih koji ne mogu na Svjetsko prvenstvo u fudbalu u Južnu Afriku kupuje nove TV aparate da bi osjetili bar dio atmosfere, prenosi RTS.

Najprodavaniji televizori koštaju od 40 do 50 hiljada dinara. Vodi se računa šta je sniženo.
- Za sada je prodaja televizora povećana za 50 odsto, mada očekujemo da što vrijeme bude odmicalo prodaja raste i više. Najviše idu televizori od 32 do 40 inča. Dosta se traže i veći za restorane. Za neke se traže i projektori - kaže vlasnik "Tehnomanije" Slobodan Šijan.

I ugostitelji očekuju dosta posla, jer mnogi praktikuju da utakmice gledaju u grupi.
Ugostitelj Nenad Nikolić očekuje da će prosječna potrošnja po gostu porasti od 30 do 50 odsto.

- To je nešto što je očekivano, s obzirom da će biti veći priliv stranih gostiju. Uostalom, već su razne ambasade rezervisale najbolje pozicije u našem restoranu.Tako da očekujemo goste iz Australije, Brazila, Njemačke.

Prodaja piva u Srbiji prošle godine smanjena je za 11 procenata upravo zahvaljujući sportu i ta industrija očekuje oporavak, bar dok prvenstvo traje.Fudbaleri Srbije

- Pošto se ovdje radi o reprezentaciji mi očekujemo da će efekti biti jedan do dva odsto direktno, da će se odraziti na potrošnju, možda i bez obzira na ove vremenske uslove. A oni koji su direktno vezani sponzorskim ugovorima za reprezentaciju će izvući i veći benefit koji se kreće do nekih pet procenata - kaže direktor Poslovnog udruženja pivara Srbije Miodrag Maksimović.

Svaku utakmicu prvog dijela Svjetskog prvenstva u fudbalu 2006. u Srbiji je gledalo između dva i po i tri miliona ljudi. Udio u gledanosti od čak 31,5 odsto u junu te godine imao je prvi program RTS-a. To je mjesečni rekord koji nikada do tada nije ostvarila nijedna TV stanica od kako se elektronski mjeri gledanost u Srbiji.

Direktor "AGB Nilsen media risrč" Darko Broćić kaže da se može očekivati izuzetno visoka gledanost.

- S druge strane velika gledanost će sigurno izazvati veliku pažnju oglašivača i sigurno je da će ljudi koji prodaju određene vrste robe široke potrošnje koja je u nekoj vezi s fudbalom izazvati enormno povećanje prodaje.

(RTS, BLIN/DEPO)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook