KATOLIČKA KAMASUTRA

Mali seksološki leksikon za katolike

Arhiva18.05.10, 17:04h

Ksawery Knotz franjevački je redovnik iz Poljske i autor knjige “Seks kakav ne znate: za bračne parove koji vole Boga”. Napisao ju je, kako kaže, da bi pomogao katoličkim bračnim parovima koji imaju brojna pitanja o svojem seksualnom životu, a često ne mogu naći odgovore u svojoj župi.

sex i katolici

stodobno su s drugih strana bombardirani raznim informacijama i savjetima o seksu, koji stvaraju informacijski kaos u njihovim glavama, ali im ne pomaže da budu sretniji.

- Nauk Katoličke crkve o seksu nije dovoljno djelotvorno prenesen običnim vjernicima kojima se jezik službenih crkvenih dokumenata može činiti nerazumljivim. Ovo što ja radim jest pokušaj da na jednostavan način priopćim nimalo jednostavne stvari. Katkad se dotaknem i nekih tabu-tema, kada progovorim o stvarima o kojima se obično šuti. No, takva ograničenja dolaze iz puritanske kulture - rekao je Knotz te poručio da Crkva danas mora odvažno progovoriti o ulozi seksa u odnosu između muškarca i žene.

- Crkveni nauk o seksualnosti je za ljude koji nisu konformisti, koji su hrabri i žele živjeti u sretnom i stabilnom braku - tvrdi poljski franjevac.

Mali seksološki leksikon za katolike

Predbračni seks

Teologija tijela doživljava brak između muškarca i žene kao “izvorno i temeljno otkrivenje Božjeg otajstva u stvorenom svijetu”. Da bi čin seksualnog sjedinjenja muškarca i žene postao nagovještajem Božje ljubavi, odnosno da bi dostigao svoju punoću, on nužno mora biti konzumiran unutar sakramenta braka. Predbračni seks otvara prostor za egocentričan model udovoljavanja vlastitome zadovoljavanju iz kojega se razvijaju poroci (sebičnost, neiskrenost, požuda, ponos) koji uništavaju zdrav odnos između muškarca i žene.

Požuda

Teologija tijela shvaća je kao spolnu želju u kojoj nema Božje ljubavi. Riječ je o vlastitom zadovoljenju nauštrb druge osobe. Nasuprot tome ističe se ljubav koja se temelji na samodavanju i želji da drugome bude ljepše. Ako seksualnim činom vlada požuda, onda je on u potpunosti udaljen od Božjeg nauma i ne sadrži u sebi potencijal za oslobađanje i usrećivanje čovjeka.

Oralni seks

Ksawery Knotz povlači jasnu razliku između oralnog seksa u kontekstu cjelovitog spolnog čina i oralnog seksa koji nije u njegovoj funkciji. Ako supružnici u predigri koja vodi prema penetraciji razmjenjuju nježnosti na taj način, onda u tome nema ničega amoralnog. Međutim, ako se pod “oralnim seksom” podrazumijeva seksualni čin koji vodi do orgazma odvojenog od penetracije i cjelovitosti spolnoga čina, onda to nije u duhu spolnog morala kako ga definira “Teologija tijela”, a po kojemu je svaka muška ejakulacija izvan vagine također neprihvatljiva.

Celibat

On nije suprotnost bračnom životu, nego ga u duhovnom smislu dopunjuje. Prema riječima Christophera Westa, ispravno shvaćeni celibat nije negiranje seksualnosti, nego življenje te ljubavi na jedan drugačiji način. On izražava konačnu svrhu tijela i spolnosti koja je usmjerena na Kraljevstvo nebesko, svadbenu gozbu Krista i Crkve. Oni koji žive u celibatu, također izražavaju “bračno značenje tijela” kroz potpuno davanje drugima.

Analni seks

Teolozi tijela kažu kako kod tema poput ove i gore navedene treba ispravno razumjeti načela na kojima počiva katolički nauk o spolnosti da bi se mogle formirati jasne odrednice o takvim pitanjima. Čak i ako analni seks ne podrazumijeva mušku ejakulaciju izvan vagine, još uvijek ga je veoma teško opravdati kao čin nježnosti koji je u funkciji predigre. Za Westa, analni seks je čin koji po svemu više proizlazi iz nekontrolirane požude, nego iz ljubavi koja je spremna na iskreno samodavanje.

Seksualni položaji

Teologija tijela jasno naglašava da nema seksualnog položaja koji bi sam po sebi bio loš ili dobar. Međutim, u spolnom činu treba težiti položajima koji naglašavaju sjedinjenje intimnosti i osobnosti supružnika. Bilo bi pretjerano reći da je jedino tzv. misionarski položaj prihvatljiv, ali kako piše West, “ako muž i žena izbjegavaju pogledati se u lice tokom seksa, onda nešto nije u redu”.momento24.com/DEPO/a.k.


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook