Mjesto radnje “Chongqing Bluesa” je sivi, radnički megalopolis u središnjoj Kini. Junak filma je stari pomorac (Wang Xuequi) koji dolazi u grad svoje mladosti nakon što su mu dojavili da mu je sina iz prvog braka ustrijelila policija. Bivša žena i majka djeteta ne želi s njim ni razgovarati, no stari kapetan počinje istraživati sinovu smrt i razotkriva djelić po djelić života mladića kojeg nije vidio deset godina.
“Chongqing Blues” tipičan je proizvod kineske “šeste generacije” naraštaja autora koji daleko od velikih nacionalističkih spektakala snimaju pesimistične filmove o provincijskoj Kini iza oplošja privrednog čuda.
Amalric - danas možda najpopularniji i najcjenjeniji francuski glumac u Cannesu se predstavio i kao režiser. Njegova “Turneja” šarmantan je i nepretenciozan film koji prati skupinu kabaretskih izvođačica koje u pratnji francuskog impresarija (sam Amalric) putuju francuskim lučkim gradovima.
Na filmsko platno Amalric dovodi umjetnice tzv. nove burleske, hibridnog performerskog žanra koji je ponikao na kalifornijskoj lezbijskoj sceni sredine 90-ih.
‘Bez sjećanja i grizodušja’
“Nova burleska” hibrid je striptiza, političkog kabarea, vodvilja i klaunske umjetnosti, a izvođačice uživaju razbijati estetske kanone ženskog tijela, i politički provocirati. Amalric je kastirao “reprezentaciju” nove burleske, izvođačice živopisnih umjetničkih imena kao Dirty Martini, Kitten of the Keys ili Mimi Le Meaux, a njihove točke najzanimljiviji su dio filma. Redatelj se inspirirao dnevnicima glasovite Colette, a film završava i monologom iz dnevnika u kojem ona piše o sudbini putujućeg glumca koji živi “bez sjećanja, grizodušja i žaljenja”.
(Jutarnji.hr/DEPO/em)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook