Valter Štajnaher je došao na ideju da se pozabavi maršalom dok je putovao kroz države nastale na području bivše Jugoslavije. Začudila ga je činjenica da se lik diktatora još uvelike poštuje, pogotovo u Bosni i Hercegovini koja je najviše stradala u prošlom ratu. Tu je vidio Titov lik na svakom koraku.
U suvenirnicama su se prodavale majice, tanjiri, čaše, šoljice i ostale drangulije s njegovim likom dok je u gostionicama nerijetko visila njegova slika. U razgovoru s građanima Steinacher je stekao sliku kako lik maršala nimalo nije izblijedio iz kolektivnog sjećanja i da mnogi krive njegove neprincipijelne i samožive nasljednika za krvavi raspad njegove tvorevine.
Kako je Josip Broz Tito mnogo prihvatljivija istorijska ličnost od Josifa Visarionoviča Staljina, čije slike također nosaju nostalgični Rusi, odlučio se na umjetničku demistifikaciju njegova lika i ujedno od njega napraviti prepoznatljivi evropski brend.
- Kako je Tito prepoznatljiv, a ne pretežak istorijski lik odlučio sam od njega napraviti svojevrsnu pop-ikonu, svojevrsnog evropskog Če Gevaru - rekao je Štajnaher koji je svoju izložbu Jugonostalgia čiji je centralni lik Tito izložio u Austrijskom kulturnom centru u Njujorku. Izložba austrijskog umjetnika uskoro stiže u Ljubljanu.
Centralna slika na izložbi prikazuje glavu Josipa Broza montiranog na tijelo žene. Za tu sliku umjetnik je upotrijebio službeni Titov portret kakav je nekad visio po uredima i učionicama te ga je ukomponirao s tijelom rasne žene. Prema njegovim riječima, slika bi trebala prikazivati Tita kao majku Jugoslavije. Vrijeme je za nove debate.
(Jutarnji.hr, BLIN/tg)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook