Walter Steinacher je došao na ideju da se pozabavi maršalom dok je putovao kroz države nastale na području bivše Jugoslavije. Začudila ga je činjenica da se lik diktatora još uvelike poštuje, pogotovo u Bosni i Hercegovini koja je najviše stradala u prošlom ratu. Tu je vidio Titov lik na svakom koraku.
U suvenirnicama su se prodavale majice, tanjiri, čaše, šoljice i ostale drangulije s njegovim likom dok je u gostionicama nerijetko visila njegova slika. U razgovoru s građanima Steinacher je stekao sliku kako lik maršala nimalo nije izblijedio iz kolektivnog sjećanja i da mnogi krive njegove neprincipijelne i samožive nasljednika za krvavi raspad njegove tvorevine.
Kako je Josip Broz Tito mnogo prihvatljivija povijesna ličnost od Josifa Visarionoviča Staljina, čije slike također nosaju nostalgični Rusi, odlučio se na umjetničku demistifikaciju njegova lika i ujedno od njega napraviti prepoznatljivi europski brand.
- Kako je Tito prepoznatljiv, a ne pretežak povijesni lik odlučio sam od njega napraviti svojevrsnu pop-ikonu, svojevrsnog evropskog Che Guevaru - rekao je Steinacher koji je svoju izložbu Yugonostalgia čiji je centralni lik Tito izložio u Austrijskom kulturnom centru u New Yorku. Izložba austrijskog umjetnika uskoro stiže u Ljubljanu.
Centralna slika na izložbi prikazuje glavu Josipa Broza montiranog na tijelo žene. Za tu sliku umjetnik je upotrijebio službeni Titov portret kakav je nekad visio po uredima i učionicama te ga je ukomponirao s tijelom rasne žene. Prema njegovim riječima, slika bi trebala prikazivati Tita kao majku Jugoslavije. Vrijeme je za nove debate.
(jutarnji.hr, DEPO/dg)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook