Ministar je odluku donio jučer, nakon što je prije nekoliko dana u promet pušten britanski zračni prostor. Stručnjaci tvrde kako su motori borbenih aviona osjetljiviji na vulkanski pepeo, od motora putničkih aviona, zato što oni rade na većim temperaturama i pod mnogo ekstremnijim uvjetima. Zbog toga je veća vjerojatnost da se pepeo rastopi u motoru i izazove probleme.
Prekid zračnog prometa u Europi, zbog kojeg su avio kompanije pretrpjele mnoge gubitke, dogodio se zbog aktiviranja islandskog vulkana Ejfjallajokulla.
Islandska zavio agencija izvijestila je kako će danas na otoku po prvi puta od erupcije vulkana zatvoriti dva aerodroma. U ovih sedam dana od erupcije kada je većina evropskog zračnog prostora bila zatvorena, Island nije zatvarao svoj zračni prostor.
Od danas ujutro zatvoreni su aerodromi u Reykjaviku i Keflaviku. Iako je vulkan koji je zatvorio evropski zračni promet na Islandu, u toj državi su aerodromi bili otvoreni zato što su jaki vjetrovi odnosili vulkansku prašinu. "Sada kada su se vjetrovi smirili, oblak kruži iznad Islanda", kazao je britanski meteorolog Chris Almond. Ostala dva islandska aerodroma ostaju otvorena.
(Index.hr, DEPO/eb)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook