Sve veći broj mladih Europljana odustaje od konzumiranja alkohola, prvenstveno zbog brige za zdravlje i nezadovoljstva ukusom alkoholnih pića, pokazuje novo istraživanje američke kompanije za analizu tržišta Circana, objavljeno u utorak.
Istraživanje sugeriše da manja prodaja alkoholnih pića u razvijenim zemljama nije isključivo posljedica finansijskih pritisaka, već trajnije promjene u životnim navikama potrošača.
Prema podacima Circane, čak 71 posto ispitanika u Europi kupuje ili konzumira manje alkohola nego ranije, dok je gotovo svaki četvrti Europljanin u dobi od 25 do 35 godina potpuno prestao piti alkohol.
Ovakav trend zahtijeva “strateško osmišljavanje novih pristupa” proizvođača pića, izjavio je Ananda Roy, potpredsjednik za strateško liderstvo u Circani.
Istraživanje je pokazalo i da 55 posto Europljana smatra bezalkoholna pića “osvježavajućima”, dok 27 posto ispitanih tvrdi da su zdravija ili ukusnija od alkoholnih alternativa.
Bezalkoholna pića sada čine gotovo 60 posto prodaje u europskom tržištu napitaka koje vrijedi 166 milijardi eura, bilježeći rast od 5,1 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok je prodaja alkoholnih pića pala za 1,8 posto.
Dio industrije, međutim, smatra da su ekonomski faktori i dalje glavni razlog pada prodaje. Privremeni direktor kompanije Diageo, Nik Jhangiani, izjavio je u septembru da “ne vjeruje u objašnjenje koje se svodi samo na zdravlje i dobrobit”, već da se radi o posljedicama ekonomskog ciklusa.
Slično europskoj, anketa Gallupa u Sjedinjenim Američkim Državama u avgustu pokazala je da je broj Amerikanaca koji piju alkohol pao na najniži nivo u historiji, a većina ispitanih po prvi put smatra da je čak i umjerena konzumacija alkohola štetna po zdravlje.
(DEPO PORTAL/mm)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook