Cijene u hrvatskim turističkim centrima rastu iz godine u godinu, a izgleda da je ove sezone trka za profitom krenula ranije nego ikad. Od kafe koja košta pet eura, ležaljki koje se iznajmljuju skuplje nego noćenje u sobi, do porcija ribe koje dostižu cijene luksuznih restorana u evropskim metropolama - sve to već sada zabrinjava i domaće i strane goste, piše Mondo.rs.
Društvene mreže i forumi puni su komentara o "ljetovanju pod hipotekom", a mnogi se pitaju gdje je granica. Dok neki još pokušavaju da pronađu pristupačne aranžmane, drugi već najavljuju da će radije otići u Grčku, Tursku ili Crnu Goru.
Jedno je sigurno - sezona još nije ni počela kako treba, a o cijenama se priča kao da smo već usred avgusta. To potvrđuje i posljednja objava na Redditu, gde je jedan korisnik postavio fotografiju cjenovnika iz jednog kafića na plaži u Splitu.
"Skuplje od Ibice"
"Možda je cjenovnik postavljen 100 metara dalje od beach bara, ali je bar u hladu (Žnjan, Split)", napisao je u objavi uz fotografiju, pa dodao:
"Welcome to Ibiza", aludirajući na visoke cijene.
Kako se može videti na fotografiji, cijena iznajmljivanja ležaljki kreće se od 35 do čak 1.300 eura.
U komentarima se javio jedan Hrvat i poručio:
"Dok ima ovaca, biće i šišanja".
Drugi korisnik je uporedio cijene u popularnom ljetovalištu u Španiji, na Ibici, i u Splitu. Prema podacima sa sajta Numbeo, Split je skuplji, barem kada je riječ o turističkim sadržajima. Autor objave je na to odgovorio:
"Ajoj, užas! Ja se još sprdam, kad ono još skuplje od Ibice".
Iako ljetna sezona zvanično još nije počela, rasprave o cijenama uz more već su svakodnevna tema - na kafama, u medijima i po društvenim mrežama. Mnogi se pitaju kakav nas turistički talas čeka kad su već u predsezoni cijene smještaja, kafe ili porcije lignji dostigle nivoe koji su do juče bili rezervisani za najskuplje evropske destinacije.
Ako je suditi po prvim utiscima, ljeto 2025. ponovo će staviti na probu i novčanike i živce domaćih gostiju.
(DEPO PORTAL/ad)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook