Sve više profesora koristi AI

Studentica traži povrat školarine: Otkrila da profesor koristi ChatGPT

Tehno27.05.25, 11:11h

Studentica traži povrat školarine: Otkrila da profesor koristi ChatGPT
Istakla je da njen smjer izričito zabranjuje korištenje neodobrenih AI alata te druge oblike "akademski nepoštenog ponašanja", zbog čega je podnijela službenu prijavu protiv profesora

 

 

Studentica završne godine na Poslovnoj školi Univerziteta Northeastern zatražila je povrat školarine nakon što je otkrila da njen profesor koristi ChatGPT za izradu povratnih informacija na njen rad.

 

Prema pisanju The New York Timesa, profesor je upotrijebio umjetnu inteligenciju kako bi sastavio "zaista dobre povratne informacije", iako mnogi u obrazovnom sistemu istovremeno pozivaju studente da prestanu koristiti AI u akademske svrhe, prenosi Bljesak.

 

Kako umjetna inteligencija postaje sve prisutnija u obrazovanju, raste zabrinutost oko dvostrukih standarda: dok se studenti redovno kritikuju zbog korištenja generativnih AI alata, slučajevi poput ovoga pokazuju da ni predavači nisu izuzeti od sličnih praksi.

 

Ella Stapleton, studentica poslovne škole u Bostonu, još je u februaru primijetila da bilješke njenog profesora sadrže karakteristične izraze i strukturu tipičnu za komunikaciju s ChatGPT-om. Jedna od bilješki uključivala je izraz: "proširi sva područja. Budi detaljniji i specifičan", nakon čega su slijedili tipični AI-generirani odlomci i nabrajanja.

 

Osim toga, u obrazovnim materijalima pojavile su se i iskrivljene slike te tekstovi s pravopisnim greškama – sve znakovi koji ukazuju na neadekvatnu primjenu umjetne inteligencije.

 

Stapleton je istakla da njen smjer izričito zabranjuje korištenje neodobrenih AI alata te druge oblike "akademski nepoštenog ponašanja", zbog čega je podnijela službenu prijavu protiv profesora.

 

Ovo nije prvi put da umjetna inteligencija izaziva kontroverze u visokom obrazovanju. Istraživanje iz januara pokazalo je da čak 90 % univerzitetskih predavača vjeruje da većina njihovih studenata redovito koristi AI alate – s generativnom umjetnom inteligencijom kao najčešćim oblikom.

 

C. Edward Watson iz Američke udruge za fakultete i univerzitete nazvao je napredak velikih jezičnih modela "tačkom preokreta" za obrazovanje, uz upozorenje da "izazov sada leži u pretvaranju današnjih poremećaja u sutrašnje inovacije".

 

Lee Rainie, voditelj Centra za digitalnu budućnost univerziteta Elon, istakao je da akademska zajednica "pokušava shvatiti promjene koje ih okružuju" te da se nadaju da će AI dugoročno unaprijediti obrazovni sistem.

 

Univerziteti širom svijeta i dalje pokušavaju pronaći ravnotežu – kako regulirati upotrebu umjetne inteligencije među studentima, ali i profesorima, dok tehnologija i dalje rapidno napreduje.

 

(Bljesak.info/DEPO PORTAL/au)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook