Demant na pisanje medija

Željeznice FBiH tvrde: Nije tačno da smo u finansijskom padu, svakodnevno radimo na unapređenju poslovanja

Biznis Klub25.04.25, 12:31h

Željeznice FBiH tvrde: Nije tačno da smo u finansijskom padu, svakodnevno radimo na unapređenju poslovanja
Željeznice FBiH ulažu izuzetne napore da prevaziđu veoma tešku situaciju u kojoj se i same nalaze zbog četveromjesečnog prekida saobraćaja, međutim to nikad nije na štetu naših poslovnih partnera jer smo svjesni da smo svi usmjereni jedni na druge

 

 

Dana 23.04.2025. godine na Portalu Raport objavljen je tekst pod naslovom „Strmoglavi finansijski pad: Katastrofalne odluke nove Uprave Željeznica FBiH dovele preduzeće pred slom“, a koji je prenio i naš portal. Iz Željeznica FBiH uputili su demant koji prenosimo:

 

U tekstu  „Strmoglavi finansijski pad: Katastrofalne odluke nove Uprave Željeznica FBiH dovele preduzeće pred slom“ objavljenom na Portalu Raport 23.04.2025. godine, a koji je prenio i Portal Depo, neutemeljeno se navodi da su Željeznice FBiH u strmoglavom finansijskom padu i „da je glavni krivac menadžment koji je napravio nekoliko loših poslovnih odluka“. 

 

Ne navodeći nijedan relevantan izvor, napisano je da su „prema informacijama Raporta“ Željeznice FBiH prva tri mjeseca ove godine poslovale sa gubitkom od 10 miliona KM, da se očekuje da će se isti trend nastaviti i narednih mjeseci, te da će se prva polovina godine završiti sa gubitkom od 20 miliona KM. I ova tvrdnja je paušalna i zlonamjerna i s tim u vezi ističemo sljedeće:
 

Transport roba i putnika na pruzi Sarajevo-Ploče bio je obustavljen četiri mjeseca, od trenutka ekstremnih bujičnih poplava i devastacije pruge u Jablanici 4.10.2024. godine do njene ponovne izgradnje i uspostave teretnog saobraćaja 31.01.2025. godine. 
 

Za ta četiri mjeseca, po osnovu ugovorenog, a neizvršenog prevoza Željeznice FBiH su zabilježile 22,5 miliona KM smanjenje prihoda, od čega su: 



- njegove ¾ (oktobar, novembar i decembar) uključene u izvještaj za 2024. godinu, a ¼  (januar)  odražava se na poslovanje u 2025. godini.

 
Tokom obustave saobraćaja na pruzi Sarajevo-Ploče, mnogi komitenti Željeznica FBiH potražili su alternativne pravce za prevoz svojih roba.  


Ugovor Željeznica FBiH o prevozu uglja za Elektroprivredu Srbije, za kojeg je navedeno da je najvredniji ugovor koji su ŽFBiH imale, istekao je u aprilu ove godine.  Međutim, s obzirom na predugi period u kojem se nije reagovalo i krenulo sa aktivnostima za uspostavu željezničkog saobraćaja, Elektroprivreda Srbije je preusmjerila prevoz uglja sa Luke Ploče na druge alternativne pravce poput Luke Konstanca u Rumuniji i Luke Bar u Crnoj Gori. Nakon uspostavljanja željezničkog saobraćaja, sav ugalj za Elektroprivredu Srbije koji se zatekao u Luci Ploče je prevezen, a trenutno su u toku aktivnosti u vezi sa sklapanjem novog ugovora o prevozu.
 

Također, netačne su tvrdnje da Željeznice FBiH nisu uspjele zadržati veliki dio transportnih ugovora i da ih je manje čak 40 posto, jer su Željeznice FBiH tokom januara, februara i marta 2025. godine obnovile ili potpisale nove ugovore sa svim ostalim komitentima među kojima su: 
 

JP Elektroprivreda BiH d.d. Sarajevo, Arcelor Mital d.o.o. Zenica, Koksara d.o.o. Lukavac, ENNA Logic d.o.o. Zagreb, Belisar d.o.o. za transport i trgovinu Brčko distrikt BiH, MGV Gradnja d.o.o. Zavidovići, SISECAM SODA LUKAVAC d.o.o. Lukavac, Aluminij Industrija d.o.o. Mostar, Tranzitexport d.o.o. Sarajevo, Alternativa d.o.o. Sarajevo, Ferrum Transporti d.o.o. Zenica, Pretis d.d. Vogošća, Igman Konjic, Adriatic Metals BH d.o.o., PENNY PLUS d.o.o. Sarajevo, CIBOS d.o.o. Sarajevo, FERCARGO d.o.o. Sarajevo, Rail Cargo Logistic – BH d.o.o. Sarajevo i Sedra Rail d.o.o. Zagreb.


Nadalje, netačni su navodi da su  Željeznice FBiH podigle cijenu prevoza uglja i sirovina za Koksaru iz Lukavca sa 1,6 na 2,6 eura. Istina je da je izvršena minimalna korekcija cijena prevoza prema velikim komitentima i to radi povećanja cijene električne energije i povećanja troškova radne snage. Istina je da su Željeznice RS-a, značajnije podigle cijene na pojedinim dionicama u odnosu na 2024. godinu, što je uticalo na ukupnu cijenu prevoza. 


Nama je izuzetno žao što se u objavljenom tekstu negativnom publicitetu izlažu naši poslovni partneri poput Koksare Lukavac, čije se poslovanje ne može povezati sa Željeznicama FBiH na način na koji je to urađeno u tekstu koji je predmet našeg reagovanja. U ovom konkretnom slučaju, potrebno je istaći i obaveze koje Koksara Lukavac ima prema Željeznicama FBiH u vidu višemilionskih dugova, te smatramo krajnje neprimjerenim prozivati Željeznice FBiH kao krivca koji ugrožava opstanak jednog privrednog subjekta i hiljade radnih mjesta.    

 
Željeznice FBiH ulažu izuzetne napore da prevaziđu veoma tešku situaciju u kojoj se i same nalaze zbog četveromjesečnog prekida saobraćaja, međutim to nikad nije na štetu naših poslovnih partnera jer smo svjesni da smo svi usmjereni jedni na druge. 

 

Ovim prilikom ističemo da smo u posljednjih 10 godina, nažalost, izgubili prevoz od skoro tri miliona tona robe na godišnjem nivou. 

Uprkos tome, trenutno vodimo intenzivne pregovore s bivšim komitentima kako bi se ponovo vratili na Željeznice FBiH. Također, pregovaramo i s partnerima koji su tokom četveromjesečne obustave pronašli alternativne pravce prevoza, kako bi se i oni vratili na saradnju sa Željeznicama FBiH.


U fazi smo otklanjanja tehničkih nedostataka kada je u pitanju pristup terminalima u Bihaću, Živinicama i Hadžićima, kako bi se uspostavio željeznički prevoz nafte i naftnih derivata.  
Uprkos izuzetno teškoj situaciji u kojoj se nalazimo, svakodnevno radimo na unapređenju poslovanja i vraćanju povjerenja u Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine
- zaključuje se u reagiranju iz Željeznica Federacije BiH.

 

 

(DEPO PORTAL/dg)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook