VIDEO/ NOVOGODIŠNJI SUMRAK UMJETNOSTI I KULTURE U GLAVNOM GRADU

Radnici JP KSC Skenderija upravo zatiru posljednje tragove tradicije suvremene umjetnosti u Sarajevu

Kultura22.12.23, 11:10h

Radnici JP KSC Skenderija upravo zatiru posljednje tragove tradicije suvremene umjetnosti u Sarajevu
Umjetnici zatvaranje Charlame, kao najvažnije galerije suvremene umjetnosti u posljednjih 20 godina, doživljavaju kao zatiranje posljednjih tragova o umjetničkom preporodu Sarajeva u zlatnom periodu osamdesetih godina prošlog stoljeća. Najavljena je i premijera dokumentarnog filma „Posljednja YU dokumenta“, o najvažnijoj izložbi suvremene umjetnosti ikada odražanoj u BiH i prostoru bivše Jugoslavije

 

 

Jutros su radnici JP Kulturno-sportskog centra Skenderija ušli u kultnu sarajevsku galeriju suvremene umjetnosti Charlama i započeli nepoznate radove u njoj. Izlog galerije su prekrili kako bi se onemogućilo tačno utvrđivanje šta se u njoj radi. Uprava Skenderije je prije nekoliko mjeseci isključila struju u ovoj galeriji. Glavni razlog za ovu odluku su statusni nesporazumi između galerije i JP KSC Skenderija.

 

Osnivač i umjetnički kustos galerije Charlama, Jusuf Hadžifejzović, nedavno se, zbog teške bolesti, preselio u rodno Prijepolje (Srbija),  dok je drugi umjetnički suradnik ove galerije, Zvono, koja je djelovala u istom prostoru, Aleksandar Saša Bukvić umro prije nekoliko mjeseci.

 

charlama-depot-1444725264

 

Brojni umjetnici u Sarajevu, BiH i regiji su uznemireni zbog ovih dešavanja, budući da se u Charlami nalaze radovi ove dvojice umjetnika, ali i mnogih drugih, što čini zbirku Charlame jednom od najvrijednijih u regionu. Oni doživljavaju zatvaranje Charlame, kao najvažnije galerije suvremene umjetnosti u posljednjih 20 godina, kao zatiranje posljednjih tragova umjetničkog preporoda u zlatnom periodu Sarajeva osamdesetih godina prošlog stoljeća.

 

Naredne godine navršava se 40 godina od početka dešavanja u sarajevskom Collegium Artisticumu pod nazivom "YU dokumenta". Vremenom se projekt širio i 1987. i 1989. postao je bijenalno okupljanje najboljih likovnih i vizualnih umjetnika sa prostora bivše Jugoslavije. Danas historičari umjetnosti smatraju da je "YU dokumenta '89", na čijem otvaranju je bilo blizu 7000 posjetilaca, najznačajnija izložba suvremene umjetnosti ikada održana na prostorima bivše zajedničke zemlje. Ova manifestacija ostavila je trajni trag u historiji umjetnosti u ovom dijelu Evrope i praktično bila i preteći projekat Ars Aevi-ja.

 

jugoslovenska-dokumenta

 

"YU dokumenta" su pokrenuli Jusuf Hadžifejzović, Aleksandar Saša Bukvić i Radoslav Tadić, uz svesrdnu podršku tadašnjeg direktora Colegium Artisticuma Fuke Hadžihalilovića, te direktora za programe iz kulture u Skenderiji Envera Hadžiomerspahića.

 

Filmski reditelj Jasmin Duraković je ovih dana završio dokumentarni film "Posljednja YU dokumenta" koji se bavi ovom velikom pričom iz kulturne prošlosti Sarajeva. Istovremeno, to je priča o dvojici umjetnika, Jusufu Hadžifejzoviću i Aleksandru Saši Bukviću, koji su godinama poslije rata održavali umjetnički kontinuitet i tradiciju "YU dokumenta" preko galerija Charlama i Zvono. Film takođe pokazuje nedostatak brige Sarajeva za vlastitu kulturnu baštinu i umjetnost. Film je sniman u Sarajevu, Beogradu, Zagrebu i Ljubljani.

 

 

Zajedno sa dugometražnim igranim filmom "Praznik praznine", ovaj dokumentarni film čini filmski temat scenariste i reditelja Jasmina Durakovića posvećen umjetničkoj sceni Sarajeva i kompleksu Skenderija. I taj film se bavio nebrigom Sarajeva o svojoj kulturnoj i umjetničkoj baštini i tradiciji.

 

Ovaj dokumentarni film u produkciji DEPO-a i Udruženja CKA Charlama imaće svoju zatvorenu projekciju u Collegium Artisticumu 27.12.2023. godine u 18 sati.

 

Igrani film "Praznik praznine", nakon svoje kino distribucije, imat će svoju TV premijeru u novogodišnjem programu BHRT-a.

 

(DEPO Portal/ak)

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook