Koliko će stvarno koštati?

Zašto Vlada RS-a uporno krije ugovor o koncesiji s Kinezima za izgradnju autoputa Banja Luka - Prijedor

Biznis Klub04.06.23, 09:58h

Zašto Vlada RS-a uporno krije ugovor o koncesiji s Kinezima za izgradnju autoputa Banja Luka - Prijedor
Krajem prošlog mjeseca Okružni sud u Banjoj Luci je po drugi put presudio u korist Centra za životnu sredinu iz Banje Luke i naložio Ministarstvu saobraćaja i veza RS-a da Centru dostavi kopije Ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor – Bosanski Novi

 

 

Izgradnja autoputa Banja Luka – Prijedor – Bosanski Novi ozvaničena je još u novembru 2021. godine i predviđeno je da ova dionica bude gotova u 2024.  


Vlada bosanskohercegovačkog entiteta Republika Srpska posao je zaključila sa kineskim partnerima, kompanijom "China Shandong International Economic and Technical Cooperation Group", koja je kao dio kineskog konzorcija angažovana i na rekonstrukciji tramvajske pruge u Sarajevu, piše Faktor.
 

I u slučaju radova u glavnom gradu BiH, ugovor nije dostupan javnosti.
 

Vlasti iz RS-a uporno kriju ugovor o izgradnji autoputa, pravdajući to klauzulom povjerljivosti i zaštitu komercijalnih interesa koncesionara (period od 30 godina), pomenute kineske kompanije.
 

Međutim, krajem prošlog mjeseca Okružni sud u Banjoj Luci je po drugi put presudio u korist Centra za životnu sredinu iz Banje Luke i naložio Ministarstvu saobraćaja i veza RS-a da Centru dostavi kopije Ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor – Bosanski Novi.

 


- Kada je u prvom upravnom sporu sud naložio resornom ministarstvu da nam dostavi ugovor, iz Vlade RS-a dobili smo odgovor da to ne mogu učiniti jer Kinezi ne daju saglasnost. Sve to se dešava uprkos činjenici da po Zakonu o pristupu infoirmacija imamo pravo na uvid ugovora.
 

Ministarstvo u ovom slučaju staje na stranu Kineza, umjesto da štiti javni interes. U prvom njihovom odgovoru, drugi još čekamo jer nije istekao rok od 30 dana, naveli su da se u ugovoru nalaze povjerljive informacije koje bi mogle ugroziti poslovanje kineskih partnera u Bosni i Hercegovini i regiji.

 

Navodno se radi o formulama za izračun visina putarina. Mi to bez uvida u ugovor ne možemo znati - objašnjava za Faktor Redžib Skomorac, pravni savjetnik u Centru za životnu sredinu.

 

Ističe kako će istrajati na dobijanju ugovora.

 

- Ovo je tipičan primjer štetnog obrazca ponašanja vlasti. U svakom slučaju, nećemo odustati, ići ćemo i na Vrhovni sud RS-a - naglašava Skomorac.



Nebojša Vukanović, zastupnik Za pravdu i red u Narodnoj skupštini RS-a, smatra da će autoput koštati građane više od predviđenih 297 miliona eura.

 

- Prije svega, ne insitiraju Kinezi na tajnosti ugovora, već aktuelna vlast u RS-u. Nas će ovaj autoput doći skuplje nego što su Crnogorci platili angažovavši također Kineze.

 

Čim se nešto krije, otvara se mnoštvo pitanja o sumnjivosti tog ugovora. To što nadležno ministarstvo odbija dati ugovor u javnost nije ništa novo. I ja sam tražio od Vlade RS-a informacije o ugovorima s kontroverznim ruskim biznismenom Rašidom Serdarovom, ali su se pozvali na zaštitu interesa trećeg lica - kaže Vukanović za Faktor.

 

(DEPO PORTAL/dg)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook



Komentari - Ukupno 38

NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!
Prikaži još