Ipak, budućnost električnih automobila zavisi od dosta faktora među kojima su glavni visoka cijena i sporiji razvoj tehnologije proizvodnje baterija. Baterije su danas prilično skupe i nude skromnu autonomiji. Takođe, fosilna goriva su i dalje pristupačna, dok veliki problem predstavlja i infrastruktura, odnosno dostpunost utičnica za punjenje baterija.
“Nissanov” list
Naravno, to nije razlog da svi dignu ruke. Model koji bi trebalo da u startu za 180 stepeni promijeni pogled na električne automobile je “nissan leaf”. “List” će se do kraja 2010. pojaviti na ulicama japanskih gradova, dok je plan da u Evropu stigne naredne godine. Radi se o automobilu C segmenta sa nultom emisijom štetnih gasova, koji s jednim punjenjem litijum-jonskih baterija može da pređe 160 kilometara. “Nissan leaf” ima elektromotor sa 109 konja, a maksimalna brzina je zbog uštede ograničena na 140 km/h. Život “leafa” zavisi od cijene, koja po riječima ljudi iz “Nissana” ne bi trebalo da bude viša od standardnih hedžbekova sa najvišim nivoom opreme.
Autonomija 160 km
“Renaultov” odgovor je “fluence ZE” na električni pogon, koji se takođe očekuje 2011. godine. Porodična berlina je bazirana na klasičnom “fluenceu”, osim što je na prednju osovinu sada prikačen elektromotor snage 95 konja. Litijum-jonska baterija je smještena između zadnjih sjedišta i gepeka, a 4,82 metara dugačka limuzina je dovoljno prostrana za petoro odraslih putnika. Autonomija je 160 kilometara i “fluence ZE” može da se pohvali sa tri načina punjenja baterija: klasičnim na kućnu utičnicu (4-8 sati), brzim na specijalnim trofaznim punjačima (20 minuta) i uz pomoć “quickdrop” sistema za zamjenu baterija.
Luksuz na struju
Najbrži sportski EV je “tesla roadster” sa maksimalnih 201 kilometar na sat. Sajmon Heket je pre nekoliko mjeseci u svom “roadsteru “ iz 2008. godine prešao čak 503 km sa jednim punjenjem, dok je prosječna autonomija 100.000 evra vrijednog automobila u svakodnevnoj vožnji oko 390 kilometara. “Roadsteru” će se od 2011. pridružiti i mlađi, ali veći brat “tesla model S”. Atraktivni sedan nudi luksuz i autonomiju od 240 km za pristupačnih 57.000 dolara (cijena u SAD), dok će te za 8.000 dolara više moći da dobijete model koji će jednim punjenjem prelaziti 480 km. “Fiat” je ove nedelje na Salonu u Detroitu predstavio “fiat 500 electric conversion”, koji će sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija moći da pređe oko 240 kilometara. Punjenje preko standardne kućne utičnice traje 10 sati. “Volvo” je za gradske uslove razvio “V 30 electric” sa autonomoijom od 150 kilometara, koja zadovoljava dnevne potrebe više od 90 odsto stanovnika Evrope.
Mini-e
Autonomija 240 km/h
Maksimalna brzina 153 km/h
Vrijeme punjenja 4 sata
Cijena nije poznata
Chevrolet volt
Autonomija na baterije 64,4 km
Maksimalna brzina 160 km/h
Potrošnja 1,6-4,7 litara
Vrijeme punjenja 3 sata
Cijena 23.500 evra u SAD
Tesla model S
Autonomija 480 km
Maksimalna brzina 193 km/h
Vrijeme punjenja 4 sata
Cijena 33.000 evra u SAD
(blic.rs/BLIN/mp)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook