Adnan Šteta, ministar saobraćaja KS

Komisija će istražiti zakonitost javnih nabavki i jesu li trolejbusi preskupo plaćeni

Front13.02.20, 14:08h

Komisija će istražiti zakonitost javnih nabavki i jesu li trolejbusi preskupo plaćeni
Ministar Šteta upućuje na hronologiju procesa javnih nabavki pomenutih trolejbusa na bazi informacija iz GRAS-a

 

 

Ministar saobraćaja KS Adnan Šteta je još 3. februara 2019. godine poslao molbu Uredu za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom da istraži zakonitosti svih javnih nabavki, uključujući i trojebuse koji su predmetom medijskog pisanja posljednjih dana, koje je provelo KJKP “GRAS” u 2019. godini.

 

U odgovoru Ureda se navodi da je u procesu formiranje Komisije koja će istražiti zakonitost javnih nabavki ovog preduzeća u navedenom periodu.

 

Tražeći odgovore o pomenutim javnim nabavkama, ministra Štetu su iz GRAS-a pismeno informirali da je postupak nabavke pet trolejbusa pokrenut 27. 01. 2017. ali nije bilo ponuda pa je postupak poništen mjesec dana kasnije. U martu 2017. godine ponovo je pokrenut postupak nabavke sa budžetom od 400.000 KM, a u maju je poništen, jer opet nije bilo pristiglih ponuda. U augustu 2018. sporazumom je od strane Ministarstva saobraćaja odobreno 500.000 KM za nabavku 10 trolejbusa ali i ovaj put niko se nije javio na javni poziv.

 

Nakon toga je, kako navode iz GRAS-a, analizom komercijalne službe ovog preduzeća ustanovljeno da su odobrena sredstva nedovoljna za nabavku potrebnih trolejbusa, te je resorno ministarstvo odobrilo 700.000 KM za nabavku potrebnih vozila i 30. oktobra 2018. godine KJKP GRAS objavljuje javni poziv za dostavljanje ponuda.

 

21. 12. 2018. godine Uprava je prihvatila preporuku komisije o dodjeli ugovora firmi „GN Company“ za nabavku sedam trolejbusa. U januaru 2019. Nadzorni odbor  KJKP GRAS-a donosi odluku o zaključenju ugovora sa dva člana. Treći član je tih dana uhapšen zbog počinjenih krivičnih radnji krajem prethodne godine, a odnosile su se na pokušaj reketarenja firme „GN Company“, o čemu su u to vrijeme izvještavali mediji.

 

U julu 2019., Sektor trolejbusa od Uprave GRAS-a traži nabavku dodatnih sedam trolejbusa, uz obrazloženje kako je minimalan broj vozila na cesti 27 a oni raspolažu sa tek 13.

 

Zahtjev je odobren i tender je raspisan po uslovima kakve propisuje Zakon o javnim nabavkama BiH. Prijavljena firma je „GN Company“ i krajem oktobra Komisija za javne nabavke je dala preporuku upravi GRAS-a za prihvatanje ponude.

 

Krajem decembra (22.12. 2019.) Uprava donosi odluku o prihvatanju ponude i šalje obavijest firmi “GN Company” o izboru firme.

 

Ministar Šteta upućuje na hronologiju procesa javnih nabavki pomenutih trolejbusa na bazi informacija iz GRAS-a.

 

“Raspravljamo o javnim nabavkama pokrenutim prije tri godine za koje postoji jasna, dostupna i transparentna hronologija, a dodatno sam tražio istragu Ureda za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom KS, čime sam učinio sve što je u mojoj ovlasti. Prošlu godinu smo uložili velike napore da bismo popravili kvalitetu života sugrađana iz oblasti ovog resora. Važno mi je istaći da imamo 24 linije više u KS, 70 vozila (trolejbusi, minibusi, autobusi) više na cestama nego 2018. godine, oko 60. 000 naših građana koristi jedinstveni kupon, što nismo ranije imali”, navodi ministar Šteta.

 

Dodaje kako je prošloj godini isplaćeno 14 plata uposlenicima GRAS-a, čime su sustignuti zaostaci.

 

“U 2019. platili smo sve pripadajuće poreze, pokrenuli nabavku novih 25 trolejbusa, novih 10 minibusa, započinje i rekonstrukcija pruge Marin Dvor – Ilidža, potpisali smo sporazum za izgradnju pruge do Hrasnice, završili izradu projekta trojebuske mreže do Vogošće, pokrenuli instalaciju i implementaciju saobraćajnog centra za javni prevoz sa video nadzorom i elektronskom naplatom karata”, naveo je ministar Šteta.

 

Podsjetio je i da u narednih 10 dana započinje zamjena tramvajskih stajališta, najprije na Otoci. U završnoj je fazi priprema dokumentacije za nabavku novih tramvaja, napravljena strategija javnog prevoza za KS 2020 – 2030., uz pomoć svjetskih konsultanata. Uz pomoć domaćih stručnjaka, napravljen je i usvojen na vladi Zakon o javnom prevozu koji nije postojao.

 

“Napravljen je i plan mjera za sanaciju GRAS-a, usvojene nove subvencije građanima za korištenje javnog prevoza zahvaljujući kome će se omogućiti da se radnicima GRAS-a vrati ono čega su se odrekli 2015. za dobrobit preduzeća, a to je deset posto na platu”, naglasio je ministar Šteta i pozvao građane i nosioce javnih funkcija da se provozaju u trolejbusima i novim plinskim autobusima i da provjere u kakvom su stanju. Takvim izborom čuvaju okoliš i podižu dinamiku svakodnevnog života.

 

(DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook



Komentari - Ukupno 3

NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!