video/ najgori smo u regiji

Porazni rezultati PISA istraživanja: Za OECD prosjekom djeca u BiH zaostaju čak tri godine!

Hronika03.12.19, 14:25h

Porazni rezultati PISA istraživanja: Za OECD prosjekom djeca u BiH zaostaju čak tri godine!
- Za OECD-ovim prosjekom naša djeca zaostaju neke tri godine. Čitalačka, funkcionalna pismenost, ne znači zna li neko pročitati ili potpisati, već predstavlja proces razumijevanja i analize i tu je istraživanje pokazalo da više od 50 posto učenika nema osnovnu funkcionalnu pismenost – naglasila je Stojkić

 

Rezultati prvog PISA istraživanja u BiH, koji su danas objavljeni, Bosna i Hercegovina prvi puta nakon 25 godina ima realne, međunarodno mjerljive pokazatelje koliko je kvalitetno obrazovanje, te kakvim znanjem, vještinama i kompetencijama raspolažu učenici iz BiH.

 

BiH među 79 država na svijetu koja je učestvovala u sedmom ciklusu PISA istraživanja 2018. godine, a rezultati, pored ostalog, pokazuju da svaki drugi 15.godišnjak ne može da funkcioniše niti u školskom sistemu, a niti u privatnom životu ili u nastavku školovanja.

 

U BiH je rađeno na uzorku od 6.480 učenika, u 213 osnovnih i srednjih škola u kojima je testirano 46 petnaestogodišnjaka, a u fokusu je bila čitalačka pismenost. Rezultati pokazuju da minimalni nivo funkcionalne pismenosti ne dostiže 58 posto učenika u matematici, 54 u čitanju i 57 u prirodnim naukama.

 

Direktorica Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH (APOSO) Maja Stojkić je kazala da PISA nije elitizam, niti natjecanje među državama, već način da se poboljšaju trendovi obrazovanja, da se urade mehanizmi koji će rezultirati funkcionalnim znanjem.

 

- Najvažnije je da ćemo nakon 25 godina prestati tražiti krivce, nego se usmjeriti na poboljšanje obrazovanja. Glavna preporuka PISA je razvoj čitalačke pismenost – to je majka svih ostalih pismenosti a u BiH je moramo žurno potaći, što prije implementirati zajedničku jezgru nastavnih planova i programa – kazala je u direktorica Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH (APOSO) Maja Stojkić.

 

Na osnovu rezultata, kazala je ona, mogu se osigurati pozitivni pomaci u međunarodnim istraživanjima, jačati nastavničke kompetencije i jačati sisteme ocjenjivanja na način da se mogu jasno mjeriti ishodi učenja.

 

- Za OECD-ovim prosjekom naša djeca zaostaju neke tri godine. Čitalačka, funkcionalna pismenost, ne znači zna li neko pročitati ili potpisati, već predstavlja proces razumijevanja i analize i tu je istraživanje pokazalo da više od 50 posto učenika nema osnovnu funkcionalnu pismenost – naglasila je Stojkić.

 

 

Iz organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj OECD Tanja Bastianić, čestitala je BiH na uspješnom sudjelovanju u ovom ciklusu, čime je pokazala da je spremna provesti tehnički zahtjevno istraživanje.

 

PISA državni koordinator Žaneta Džumhur kaže da iako je situacija poprilično loša, ima mjesta intervencijama, jer ako se ne poduzmu novi korake i preporuke koje je PISA predložila vlastima, može se očekivati da će se trend biti nastavljen.

 

- To je dugoročni proces, ali do 2030. godine će se posebno raditi. To podrazumijeva intervencije na svim nivoima obrazovanja. Najvažniji indikator uspješnosti obrazovnog sistema je nastavnik – kazala je Džumhur.

 

Dodala je da ima izuzetno dobrih nastavnika, ali ti nastavnici nemaju dovoljno prostora i treba im dati autonomiju, ali autonomija se nastavnicima može dati kada su oni zaista potpuno kompetentni.

 

Prije zvaničnog objavljivanja rezultata PISA održan je sastanak s nadležnim ministrima obrazovanja u BiH koji su dobili informaciju o rezultatima i svi su iskazali volju i spremnost za nastavak procesa koji su pred BiH.

 

Podršku PISA rezultatima dao je i ministar civilnih poslova BiH Adil Osmanović koji je pored ostalog rekao da inkluzivni i konkurentni sistemi obrazovanja i obuke danas predstavljaju jedan od najvažnijih  faktora globalno uspješnih ekonomija i društava.

 

Riječ o novom konceptu pismenosti koja se danas procjenjuje i ocjenjuje na osnovu funkcionalnosti, odnosno, sposobnosti učenika da prime stečena znanja, vještine i kompetencije u stvarnim životnim situacijama i da se usavršavaju tokom cijelog života.

 

- Ovi rezultati koje smo čuli predstavljaju novi početak, konkretni su i na osnovu njih mogu se utvrditi reforme obrazovanja koje se provode u BiH i mogu se preusmjeriti kako bi se povećao učinak i održivost reformskih mjera i aktivnosti – poručio je Osmanović, te dodao da je dijagnoza postavljena, s njom je predložena i terapija a na nama je i da je primijenimo.

 

Naglasio je da je važno kontinuirano učešće BiH u PISA-u i drugim međunarodnim studijama, te istakao da je Ministarstvo civilnih poslova BiH spremno dati doprinos, da učestvuje i podrži mjere aktivnosti kako bi se preporuke iz PISA-e 2018. godine u što većoj mjeri i brže realizovale.

 

Podršku PISA istraživanju pružili su i predstavnici međunarodne zajednice u BiH, vršitelj dužnosti predstavnika UNICEF-a u BiH Alvin Najhold, šef Delegacije EU u BiH Johan Satler, te šefica misije OSCE-a u BiH Kathleen Kavalec koji su ukazali na značaj kvalitetnog obrazovanja, te izrazili nadu da će rezultati PISA donijeti pozitivne reforme u obrazovanju, a vlasti u BiH trebaju osigurati provođenje tih reformi.

 

Prezentaciji zvaničnih rezultata istraživanja PISA prisustvovao je i ambasador Sjedinjenih Američkih Država u BiH Eric Nelson.

 

(Fena/mr)

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook



Komentari - Ukupno 23

NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!
Prikaži još