O tome više niko ništa ne govori

Šta se dešava sa autoputem Sarajevo - Beograd: Srbija se uveliko priprema, a dokle je stigla BiH?

Hronika20.12.18, 10:08h

Šta se dešava sa autoputem Sarajevo - Beograd: Srbija se uveliko priprema, a dokle je stigla BiH?
Za razliku od BiH, Srbija ne čeka na potpisivanje sporazuma za turskom kompanijom, nego poduzima konkretne koerake ka početku izgradnje autoputa

 

Srbija se ubrzano priprema za izgradnju autoputa Sarajevo-Beograd. Iz Beograda su najavili da potpisuju komercijalni ugovori o projektovanju i gradnji tri dionice ovog autoputa kroz Srbiju, a potpisuju se između predsjednika turske kompanije "Tasyapi" Emrullaha Turanlija i vršioca dužnosti direktora Javnog preduzeća "Putevi Srbije" Zorana Drobnjaka, piše Faktor.


Prije dva mjeseca ministrica građevinasrtva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović je potpisala Okvirni sporazum o saradnji sa spomenutom turskom kompanijom.


Za to vrijeme o ovom izuzetno bitnom infrastrukturnom projektu u javnosti u BiH se uopće ne govori.


- Nakon sastanka u Beogradu Ministarstvo prometa i komunikacija BiH je sa ministricom Mihajlović dogovorilo da postoji potreba da se zaključi međudržavni sporazum o ovom projektu između BiH i Srbije. Njime bi se formirao pravni osnov kako bismo zajedno krenuli u aktivnosti na realizaciji ovog projekta. Mi smo zajedno sa srbijanskom stranom pripremili nacrt tog sporazuma. Nakon toga smo taj nacrt uputili nadležnim entitetskim ministarstvima na davanje mišljenja i saglasnosti jer će, ipak, entiteti biti nosioci tog projekta. Dobili smo mišljenja entiteta, odnosno nadležnih ministarstava. U oba mišljenja imamo načelne saglasnosti, uz neke manje tehničke dorade koji se tiču Minisrtarstva saobraćaja i veza RS-a. Nakon što te odredbe integriramo u tekst sporazuma, on će biti upućen na konačnu saglasnost entitetima. Dalja realizacija ovog projekta se može očekivati nakon što se potpiše ovaj sporazum, što bi trebalo biti jako brzo, tačnije nakon što se formira novi saziv Vijeća ministara, kao i obje entitetske vlade – kazao je sekretar Ministarstva prometa i komunikacija BiH Igor Pejić.


Za razliku od BiH, Srbija ne čeka na potpisivanje ovog sporazuma, nego poduzima konkretne koerake ka početku izgradnje autoputa.


- Srbija je za realizaciju ovog projekta sa turskom stranom dogovorila komercijalni kredit. Radi se o kreditu sa kamatom od tri posto. S obzirom da je kod nas “kritično“ vrijeme, kada se formiraju Vijeće ministara i entitetske vlade, nije realno očekivati da se bilo kakav oblik tako ozbiljnih finansijskih obaveza preuzima, dok se ne završi posao na formiranju ovih institucija – dodao je Pejić.


Prema njegovim riječima, ni Turska do sada nije ponudila odgovore na dva ključna pitanja u vezi sa izgradnjom ovog autoputa kroz BiH, a to su koliko će on precizno koštati i kako će izgradnja biti finansirana, piše Faktor.


- Način finansiranja će usmjeriti dalje aktivnosti Vijeća ministara o tom pitanju, a to podrazumijeva da li se radi o kreditu, da li se radi o grantu i u kojem obliku, da li je to i kredit i grant... U nekim okolnostima čak se spominjala i koncesija. BiH ima Zakon o koncesijama, ali koncesiju nije lako dobiti. Međutim, to će biti lakše uraditi kad se potpiše međudržavni sporazum – napomenuo je Pejić.


(DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/ad)



Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!