Prošlo je trideset godina otkako su snimljeni prvi kadrovi kultnog serijala filmova "Žikina dinastija", a i ove godine kao i svih prethodnih obarali su rekorde u reprizama tokom novogodišnjih praznika. Iako vam se čini da ste možda vidjeli sve, otkrivamo detalje sa snimanja o kojima se u javnosti istinski malo zna.
Sve je počelo davne 1977. godine kada je započeta realizacija filma "Lude godine". U to vrijeme strogog komunizma po gradskim krugovima pričalo se o uvođenju seksualnog obrazovanja u škole, pošto je u to vrijeme to bila tabu tema.
Sama ideja filma bila je da se probije ta barijera i da se javnosti cijela tema prikaže realno, bez neke gorčine. Tadašnji režiser Zoran Čalić zajedno sa scenaristom Jovanom Markovićem u saglasnosti sa članovima komunističke partije započeo je realizaciju projekta.
Obilaze brojne psihologe, socijalne radnike, ljekare i u isto vrijeme započinju sa pisanjem likova Marije i Bobe. Pored toga što su temu seksa željeli da istaknu kao sasvim normalnu pojavu, oni su za zadatak imali cilj da prikažu na koji način je najbolje očuvati porodicu kao cjelinu i zajednicu.
Reditelj odlučuje da glavne uloge podari amaterima koji su bili dio dramske sekcije Radio Beograda. Rialda Kadić, u filmi Marija Pavlović-Todorović, imala je svega četrnaset godina kada se pojavila ispred kamera i nije imala nikakvog iskustva na filmu. Prvi put se u životu poljubila sa Vladimirom Petrovićem (Bobom iz filma) kada je on imao svega šesnaest godina.
Ali, malo je falilo da Rialda ne dobije ovu ulogu, jer je tadašnjoj glumici u usponu Sonji Savić dato da upravo ona tumači ovaj lik. Zbog brojnih projekata na kojima je radila morala je da odbije glavnu ulogu, ali se pojavljuje u filmu u nekoliko kadrova kao Bobina školska drugarica.
Snimljen je prvi film "Lude godine" i reditelj je bio odlučan da ne želi da snima nastavke, ali usljed ogromne popularnosti filma, "natjeran" je da svega mjesec dana nakon prikazivanja ponovo počne sa snimanjem.
Na realizaciju se čekalo čak nešto više od dvije godine.
"Došlo doba da se ljubav proba" premijerno je prikazan 31. januara 1980. godine i od tada je snimljeno čak osam nastavaka. Kina su bila prepuna, a jedna zanimljivost je da se u Moskvi tih dana čak u deset bioskopa puštao ovaj film.
"Ne znam gdje to počinje neukus. Da li je neukus psovka? U mojim filmovima radi se o našem mentalitetu. Nisam imao želju da pravim neke lakirovke, mi smo psovačka nacija. Zašto bih od jednog majstora pravio visokog intelektualca? Kada u globalu gledano kod nas svi psuju, od kočijaša do doktora", rekao je Čalić novinarima tokom emitovanja filma.
Dok je trajala pompa oko serije, mislili su da su Rialda i Vlada zaista u ljubavnoj vezi. Međutim, oboje su isticali da su isključivo prijatelji.
Rialda nije željela da zapostavi privatni život, te nakon snimljenog drugog filma upisala svjetsku književnost u Beogradu, a po završetku otišla u London. U međuvremenu udala se, postala je izvještač BBC tokom rata na prostoru bivše Jugoslavije, a danas se aktivno bavi psihoterapijom.
"Imala sam sreću da su meni Radio Beograd drugi program i tada treći kanal televizije Srbije pružili priliku da radim nešto jako lijepo - da pišem jednu kolmunu i da pravim programe o Londonu", izjavila je Šebekova po dolasku u Beograd prije godinu dana.
Sa druge strane, Boba slično kao na filmu, ostaje u Beogradu, postaje tonac na Radio Beogradu, a uporedno sa tim otvara svoju marketinšku agenciju. Vjenčava se i dobija sina Igora. Ljudi ga danas prepoznaju po glasu.j
"Čalić je bio najodlučniji i prihvatio sam se za projekat "Lude godine". Ti filmovi su me poslije ubacili u fioku iz koje do dan danas nisam izašao", objasnio je Vlada Petrović.
Žika
Zaštiti znak filma i osoba čije replike se iznova ponavljaju Dragan Bojanić Gidra uvijek se spreman pojavljivao na snimanjima i u tačno vrijeme. Mnogi su tada u to vrijeme spekulisali da će sa njim biti najteže raditi, ali je bio potpuno suprotno. Privatan život nikada nije želio da iznosi u javnost, pa se jako malo zna da je njegova supruga iz realnog života Ljiljana Kondić, čuvena profesorka na čijim časovima su se ljubili Nataša i Miša.
Supruga Dara
Dara Čalenić napustila je projekat poslije trećeg filma jer je željela da ode u Ameriku gdje je njen suprug Vlada Petrić predavao filmsku režiju na čuvenom Harvardu. Tamo se posvetila privatnom životu.
A u fimu su njen odlazak predstavili tako što je pala sa prozora dok je prala prozore. Umjesto nje, već u sljedećem filmu došla je Vesna Čipčić.
Dara Čalinić je prije godinu dana turistički posjetila Beograd, ali je upravo u Srbiji zadesio moždani udar, zbog čega je morala da produži svoj boravak.
Najveću podršku pruža joj suprug sa kojim je pedeset godina u braku.
Milan
Sa druge strane, Marko Todorović (Milan Todorović) odlično se slagao sa Žikom u privatnom životu, iako obojica imaju različit stil glume. U jednom trenutku Marko je poželio da prekine snimanje filmova poslije petog dela. Glavni razloga je bio to što je Gidra bio prezauzet sa brojnim projektima, te se čekao prvi slobodan termin. Todorović tada odlazi kod Čalića i vraća scenario uz izgovor da ne želi da čeka Bojanićev slobodan termin.
"Njegova uloga je bila velika i nije dolazilo u obzir da snimamo bez Marka. Pokušao sam da ga odobrovoljim, našli smo se nekoliko puta u kafani kako bi omekašao njegov stav. Prihvatio je sve uslove, Gidra je znao za ovu priču te je na snimanjima često zadirkivao Marka zbog ovoga", stakao je jednom prilikom reditelj.
Nataša
Popularna plavuša Gala Videnović kada se pojavila u ulozi Nataše imala je svega šesnaest godina i išla je u gimnaziju. Iz tog razloga morala je posljednju godinu da zavši vandredno, jer zbog snimanja nije stizala da redovno ide na časove. Zanimljiva stvar je da ona u filmu uopšte nema prezime, dok svi drugi likovi uredno imaju.
Nikola Kojo (Mihajlo Pavlović) nakon ove uloge otvorio je sebi vrata kinematografije i postao jedan od najpopularnijih glumaca u Srbiji.
Dragan Bojanić Gidra preminuo je 1993. godine i to je označilo kraj serijala.
(Kurir.rs, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook