Federalna uprava policije danas je ušla u prostorije GRAS-a, potvrdila nam je to i portparolka ovog preduzeća Samira Kadić ističući kako daljnje radnje FUP-a ne zna- piše Oslobodjenje.
Isto nam je potvrdio i resorni ministar Mujo Fišo, ističući da pripadnici Federalne uprave policije po nalogu Tuzlanskog tužilaštva vrši istražne radnje u ovom komunalnom preduzeću. Fišo ističe i to da su pripadnici FUP-a oduzeli dokumentaciju te da se većina uposlenika još uvijek nalazi u preduzeću. Isto tako, prema njegovim riječima, očekuje se da istražne radnje FUP-a budu gotove do 20:00.
U našem ranijem tekstu pisali smo o kupovini autobusa od Gradskog i prigradskog saobraćaja iz Tuzle. U te svrhe prinudni upravitelj Grasa Haris Gušić i Sindikat ovog preduzeća potrošio je oko milion maraka za nabavku autobusa na plin. Ta nabavka, obavljena je bez tendera.
Ono što je Oslobođenje već u jednom od tekstova pisalo, prema dokumentaciji u posjedu Oslobođenja, Gušić je nabavku 32 autobusa bez tendera pravdao potrebom hitne obnove voznog parka, jer kapaciteti nisu bili dovoljni za održavanje registrovanih redova vožnje. Nabavku je, kako piše Gušić u obrazloženju, proveo u skladu sa ovlaštenjima i mišljenju advokatske kancelarije. Autobusi su kupljeni od Gradskog i prigradskog saobraćaja iz Tuzle, a stari su između 11 i 16 godina. Većina tih autobusa prešla je preko 500.000 kilometara.
U cijeloj priči je interesantno da je i Sindikat Grasa od istog kupca nabavio osam autobusa koje je donirao firmi. U Sindikatu su se odrekli dva topla obroka i za ovu nabavku, prema riječima predsjednika Sindikata Adnana Himzanije, potrošili oko 230.000 maraka. Sve je rađeno u dogovoru s kantonalnom Vladom, čiji predstavnici, kako tvrdi Himzanija, nisu vjerovali da se dobro očuvani autobusi mogu kupiti po cijeni između 20 i 30 hiljada maraka.
- Za naše uslove to su odlični autobusi. Uđite u njih, izgledaju kao apoteka, da ne govorim o zaštiti okoliša. S njima smo spasili značajan broj radnih mjesta, koji bi se pojavio kao višak bez dovoljnog broja autobusa. Za mene je ovo pozitivna priča i ne znam zašto se sada otvara ovo pitanje, rekao nam je, tada, Himzanija.
Ovo nas vraća na obrazloženje prinudnog upravitelja, u kojem stoji da će se nabavka izvršiti uz poštivanje principa transparentnosti, istraživanja tržišta i prikupljanja svih relevantnih informacija. Bez puno analize i istraživanja može se provjeriti kako se slični autobusi mogu u Njemačkoj kupiti po cijeni od 11 do 13 hiljada maraka, u nekim slučajevima i jeftinije.
U prilog preispitivanju cijelog slučaja idu i informacije da Gras plin za autobuse nabavlja kod vlasnika firme od koje su i kupili ova vozila.
(DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/mr)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook