Delegat Kluba Srba u Domu naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (PSBiH) Sredoje Nović (SNSD) kazao je da je podržao danas na sjednici Doma set zakona koji se odnose na povećanje akciza jer smatra da su to zakoni koji su važni na bazi reforme te da tu nema ništa sporno.
Kaže da je danas bilo očigledno iz rasprave delegata da je najveća zabrinutost zbog načina trošenja sredstava koji će biti prikupljen povećanjem akciza na naftu i naftne derivate, ali ne i osiguranje sredstava.
- Dobro je da se preuzela odgovornost za ove zakone i ne vidim da će biti išta sporno. S druge strane bilo je dovoljno vremena da se ovi zakoni usaglase i s entitetima i kantonima - stav je Novića.
Dopredsjedavajući Doma naroda Ognjen Tadić (SDS) smatra da je danas pokazano da političke partije iz Federacije BiH, kada je u pitanju novac, razumiju potrebu da se sistem koji postoji u BiH poštuje odnosno da se razgovara s predstavnicima vlasti u entitetima kada se donose zakoni.
Budući da on i njegov kolega iz Kluba i stranke Darko Babalj nisu podržali set zakona, obrazložio je da su tako glasali jer se radi o prikazivanju da se radi o dobrim namjerama.
Pojasnio je da će ovim izmjenama biti prikupljeno 314 miliona KM, od čega će 78 miliona KM biti utrošeno na izgradnju cesta, ali pri tome, kaže Tadić, nije osiguran paket pomoći onima koji će biti pogođeni povećanjem akciza kao što su poljoprivrednici.
- Zato za primjer navodim Oružane snage za koje se iz budžeta izdvaja 290 miliona KM i ima 9.000 zaposlenih, ali nemao konkretnu korist od toga. Izdvaja se 290 miliona KM za sistem koji nije koristan i imate opterećenje, odnosno namete na narod kada će se prikupiti 314 miliona KM - kazao je Tadić.
Postoje najave da bi se set ovih zakona mogao naći sljedeće sedmice pred poslanicima Predstavničkog doma PSBiH, ali Tadić kaže da se stav stranaka okupljenih u Savez za promjene, čiji je i SDS dio, neće mijenjati te da ni tada neće zakone podržati.
Za delegata u Klubu Hrvata Marija Karamatića (HSS) pogrešan je put da se ceste u državi prave putem povećanja nameta za građane, ocjenjujući da je trebalo dignuti ozbiljan krediti i završiti autoceste ili dati koncesiju velikom investitoru da napravi autoceste i naplaćuje vinjete 40 godina.
- Od 2014. nije napravljen kilometar autoputa, a akcize su do sada bile 64 feninga po litru goriva. Sada će biti 80 feninga te se građani mogu pripremiti na to da voze po lošim putevima i dalje, a izdvajat će prosječno 20 do 25 feninga više za litru goriva - zaključio je Karamatić.
Delegat Kluba Bošnjaka Halid Genjac (SDA) smatra da je dobro što je Dom naroda podržao ove zakone čime je, tvrdi, osigurana pretpostavka da i Predstavnički dom ispuni svoju obavezu u roku.
- S obzirom na to da su u Vijeću ministara uočene određene nesuglasnosti s jedinstvenim pravilima i propisima za izradu zakonskih rješenja, ti nedostaci su otklonjeni i to su postali novi zakoni. Što znači da se otvara procedura za te zakone i na Domu naroda, gdje je to usvojeno, i na Predstavničkom domu - istaknuo je Genjac.
Dom naroda podržao je danas Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u BiH, Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o uplatama na jedinstveni račun i raspodjeli prihoda i Prijedlog zakona o izmjeni Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u BiH.
Vijeće ministara BiH je danas, na vanrednoj sjednici, utvrdilo set ovih zakona. Prijedlozi navedenih zakona, u novom tekstu, u odnosu na ranije utvrđene tekstove su normativno-tehnički usklađeni s mišljenjem Zakonodavnopravnog sektora Parlamentarne skupštine BiH.
Usvajanjem seta zakona koji se odnosi na akcize bilo bi osigurano dodatnih 15 feninga iz akciza na naftu i naftne derivate za izgradnju autocesta i cesta.
(FENA/ad)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook